رواية ليلة في حضن الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم لوجي احمد
#ليله في حضن الشيطان 10
جسمها كان بيرتعش وكانت خايفه قوي من المواجهه الليله دي هتكون اخر ليله لها في حياتها لما ملك تكشف المستور
جاد. وهو يجذب ليله من يدها تعالي يا ليله عشان اعرفك على ملك اختي
ليله..بخوف ورعشه مدت رجليها في الاوضه وعينها علي ملك
بس الخوف سيطر عليها بزياده واتراجعت وجرت على اوضتها طبعا كل الموجودين لاحظوا اللي حصل وكله اتاكد ان في حاجه
ملك.. وهي تنظر لجاد هو في حاجه ولا ايه مراتك مشيت ليه
جاد... وهو يطبطب على اخته لا يا حبيبتي ما تقوليش كده مش كده هي اكيد في حاجه انا هشوفها بس واجي
ثم نظر لامه وقال لها ماما خليكي مع ملك ما تسيبهاش
..
خرج من اوضه اخته متجه لاوضته
لكن صوت زياد وقفه وهو بيقول له ما تخليش فرحتك برجوع ملك تنسيك المناقصه وتنسيك شغلنا مع اللي ما يتسمى
جاد.. معلش يا زياد اسمها ان انت على الشركه وتابع الشغل وتابع المناقصه وانا هشوف حاجه بس هنا واجي لك
زياد..
انا كده كده كنت ناوي اسبقك بس قلت افكرك ل تكون ناسي
وفعلا زياد نزل رقم العربيه واتجه للشركه
بينما جاد كان وصل اوضته وفتح الباب ودخل فضل يبص فاهم حاجه الاوضه كلها على ليله بس ما لقيهاش بس سمع صوت ميه في الحمام
قرب على باب الحمام واخبط وقال ليله
هي ما ردتش من اول مره هي ردت من ثاني مره قالت له ايوه يا جاد بصوت كله تعب وارهاق
جاد..في اي مالك
ليله.. مفيش حاسه بتعب شويه وحاسه ان انا دايخه
جاد .اجيب دكتور
ليله.. لا انا هبقى كويسه هرتاح بس شويه وبعدين ابقى اروح لاختك
جاد.... طيب تحب ادخل اساعدك في الشور
ليله..بخوف علشان العلامات اللي في جسمها لانها لما بتخاف ايديها بتعرق وجسمها بيزرق
لا لا لا مش مستاهله انا هخلص وادخل على السرير عشان تعبانه
جاد طيب انا عندي مناقصه في الشركه
هنزل علشان الشغل وارجع كمان ساعه
ليله .طيب بصوت نفس عالي هي كانت فاتحه ميه فعلا في البانيو بس قاعده على حرف البانيو وخايفه وبترتعش
وجسمها بقى عباره عن علامات زرقاء
وهي ما فيش في دماغها غير فكره واحده انها ملك خلاص هتكشفها وجاد هيموتها ما بقيتش عارفه تعمل ايه بس سمعت صوت الباب بيتقفل بتاع الاوضه
كده اطمنت ان جاد نزل بدات تظبط نفسها وهي كانت مخبيه العلاج بتاعها اصلا في جنب في وسط الشامبو والحاجات اللي في الحمام عشان جاد ما يشوفوش بدات تاخد حبايه ورا الثانيه عشان تهدى وتفكر هتعمل ايه
بدات تهدى وفعلا خ'لعت ملابسها وبدات تاخد شاور
بس وهي في الحمام النور قطع صرخت بصوت عالي وسمعت صوت بره
وبدات تتماسك جاد انت رجعت تاني بس مكنش فيه رد ولفت البشكير على جسمها وبدات تحسس بالراحه عشان مش شايفه حاجه بس كانت خايفه
فتحه باب الحمام وخرجت لاوضه حاولت تولع شمع بس كان في محاولتين فاشلين وكان خوفها بيزيد اكتر واكتر لكن المحاوله الثالثه كانت ناجحه والشمعه ولعت
خدت نفس عميق ومسكت الشمعه في ايديها
وبدات تتجه لباب الغرفه عشان تخرج منها لانها خايفه
بس كانت حاسه بنفس غريب حد معاه في الاوضه فوجهت الشمعه في اتجاهات الاوضه كلها عشان تشوف لو في حد في الاوضه بس ما كانش في حد او هي ما شافتش كويس
رددي التاني وقالت جاد انت جيت في حد هنا
بس ما كانش في رد كان بينها وبين باب الاوضه مجرد خطوتين
لكن شافت خيال على الجدار صرخت والشمعه وقعت من ايديها وحسيت بقيت بتتلف على رقبتها
وسمعت صوت بيقول هق'تلك زي ما قت'لتيني
ليله بصوت يكاد لا يسمع يحيي
طبعا الشمعه لما وقعت على الارض الاوضه كلها بقت عباره عن نار
بس النور رجع ليله كان في شخص بيحاول يموتها ولما النور رجع بدات تدق في ملامح الشخص بس ملامحه ما كانتش ظاهره كان في حاجه على وشه بدات تمد ايديها علشان تشيل الحجاب اللي على وشه
وكانت الصدمه
🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂
وطبعا النار كانت بدات تسيطر علي المكان وملك ومامتها بداوا يسمعوا الصريخ وبداوا يتجهوا للاوضه بتاعك ليله
رايكم ايه في البارت محتاجه تشجيعي وتفاعل جامد يا قمرات
وتتوقعوا مين الشخص اللي دخل عايز يمو'ت ليله
لوجي احمد